Впровадження
Методи впровадження
Waterfall
Методологія Waterfall - класична: процес розробки або створення продукту, що складається з послідовності конкретних кроків: аналіз вимог, проєктування, реалізація, налаштування інтеграції, тестування, випуск релізу, підтримка. Перехід від кроку до кроку відбувається тільки після закінчення попереднього. Зміна бізнес-вимог можлива тільки після релізу та виправлення попередніх помилок.
Agile
Технологія Agile: процес розробки і створення продукту може бути розділений на декілька коротких циклів тривалістю один-два тижні (спринти). Кожен спринт - це окремий міні-проєкт, який має план, проєктування моделі даних, розробку та тестування. В результаті кожен зі спринтів повинен мати працююче ПЗ. При цьому бізнес-вимоги можуть змінюватися у будь-якому з спринтів. Команда проєкту постійно комунікує з кінцевим користувачем проєктного рішення.
Впровадження буває двох видів:
Стандартне:
Підлаштування під стандартні процеси в обраній конфігурації програми підприємством. Замовники - малі та середні підприємства. Це компромісний варіант впровадження ERP, який передбачає часткове доопрацювання та адаптацію існуючого набору конфігурацій програмного продукту. Часто клієнти вибирають даний варіант, якщо хочуть замовити програму, впровадити її або зробити перехід з однієї версії на іншу.
Повне проєктне впровадження:
Замовники - середні і великі підприємства. Для таких клієнтів ми рекомендуємо повне проєктне впровадження ERP. Такий вид впровадження передбачає повне занурення наших фахівців в особливості бізнесу замовника. У результаті клієнт отримує унікальне рішення, що підходить для роботи його фірми на всі 100%.
Відмінності впровадження від простого встановлення програми
Багато клієнтів плутають такі поняття, як впровадження та встановлення. Для кращого розуміння наведемо важливі відмінності двох схожих на перший погляд понять:
Послуга «встановлення», як правило, передбачає налаштування типового функціоналу програми на комп'ютерах замовника, налаштування баз і проведення навчання співробітникам компанії. Впровадження має ширше значення і включає цілий ряд етапів, які враховують особливості ведення бізнесу підприємством-замовником, політику компанії, її цілі і підготовку персоналу до користування.
Складність та тривалість проєкту залежать від масштабу підприємства та об'єму бізнес-процесів, що потребують автоматизації. Весь проєкт впровадження інформаційної системи поділяється на кілька етапів:
- Передпроєктна підготовка:
- «Аналіз» передбачає діагностику бізнес-процесів, які будуть автоматизуватися, аналіз існуючої програмно-апаратної платформи, постановку бізнес-завдань, складання вимог до інформаційної системи та вибір програми BAS.
- «Розробка технічного завдання». На цьому етапі описуються всі роботи по впровадженню та доопрацюванню системи: довідники, алгоритми звітних форм, автоматизовані робочі місця, права доступу, інтеграції.
- Придбання програмного продукту.
- Проєкт:
- Розробка (налаштування системи) - реалізація технічного завдання.
- Тестова експлуатація. На цьому етапі готується демонстраційний приклад, вносяться дані, перевіряються алгоритми, виправляються помилки у випадку їх виявлення.
- Технічна експлуатація - робота в системі з реальними даними та порівняння результатів роботи нової системи з результатами, які компанія отримувала раніше, навчання користувачів.
- Промислова експлуатація системи має на увазі повний перехід підприємства на використання нової системи та відмову від інших способів роботи, які виходять за межі цієї системи. При необхідності - надається подальший супровід.
- Супровід.
З таким підходом до планування процесу впровадження інформаційної системи Ваш проєкт буде завершено в межах затверджених термінів та бюджету.
Критичні фактори успіху проєкту:
- Чіткість поставлених завдань та планів, план-графік впровадження;
- Повна взаємодія замовника та виконавця і постійна комунікація - звіти, зустрічі;
- Організованість процесу передавання-приймання результатів виконаних робіт;
- Наявність всіх необхідних ресурсів;
- Постійний контроль виконання проєкту;
- Забезпечення необхідною інформацією;
- Управління ризиками.
Плюси та мінуси проєктного впровадження:
Плюси:
- Прогнозованість витрат;
- Прогнозований результат;
- Прогнозовані терміни.
Мінуси:
- Необхідно розробити документацію та все узгодити до початку робіт, а це час та гроші.
Підсумок
Щоб зрозуміти, який вид впровадження підходить саме Вашому підприємству, можна звернутися до наших фахівців. Вони проконсультують Вас у доступному форматі про можливості типових конфігурацій програми BAS, а також про всі нюанси комплексного впровадження.
Домовимося
про зустріч?